سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] از کفاره گناهان بزرگ ، فریاد خواه را به فریاد رسیدن است ، و غمگین را آسایش بخشیدن . [نهج البلاغه]
موهبت
 
بیماریهای تنفسی کودکان

لرژی هایی که در بینی مشکلاتی را ایجاد می کنند ، از جمله تب یونجه یکی از انواع حساسیت در کودکان است . هنگامی که گرده های گل در بهار در هوا پخش می شوند ، بعضی از افراد شروع به عطسه می کنند و از بینی آنها آب می اید .

""حساسیت"

حساسیت در کودکان

 حساسیت در کودکان نسبت به شیر و شیر خشک ها شایع است . حساسیت نسبت به شیر خیلی کمتر از آن است که اغلب مردم فکر می کنند . بچه های کوچک معمولا از درد دل می نالند ، ولی اغلب به خاطر رشد ناکافی دستگاه گوارش است نه به خاطر حساسیت . در نوزادانی که واقعا آلرژی دارند ، نشانه های همیشگی آلرژی دیده می شود و معمولا به خانواده هایی که آلرژی در آنها به صورت ارثی وجود دارد ، تعلق دارند . شیر مادر برای بچه های خانواده های آلرژیک ایده آل است، ولی در مورد کودکی که شیر خشک می خورد و نسبت به آن حساسیت نشان می دهد باید شیرخشک او را عوض کرد . پزشک معمولا در این گونه موارد شیر خاصی را توصیه می کند .

درباره ی حساسیت در کودکان بیشتر بدانید

آلرژی هایی که در بینی مشکلاتی را ایجاد می کنند ، از جمله تب یونجه  یکی از انواع  حساسیت در کودکان است . هنگامی که گرده های گل در بهار در هوا پخش می شوند ، بعضی از افراد شروع به عطسه می کنند و از بینی آنها آب می اید . این نشان می دهد که بینی این افراد بیش از حد حساس است و آلرژی دارد ، چون گرده گل بقیه مردم را اذیت نمی کند . بعضی از مردم در فصول بهار به گرده های درختان خاصی حساسیت نشان می دهند و دچار تب یونجه می شوند . اگر بینی کودک شما برای هفته های متمادی ، آن هم در مواقع خاصی از سال ، می خارد ، باید با پزشک مشورت کنید . از نشانه هایی که کودک نسبت به مواد مختلف نشان می دهد و از سابقه خانوادگی شما ، پزشک می تواند نوع آلرژی را تشخیص بدهد . به گزارش اسان طب شربت ها و قرص های ضد حساسیت و استفاده از اسپری داخل بینی در کاهش عطسه و سایر نشانه ها تاثیر دارد . در بعضی از موارد بسیار جدی تب یونجه ، داروی تزریقی توصیه می شود .

سایر حساسیت های بینی ممکن است کمتر شایع باشند ، ولی مشکلاتی بیش از تب یونجه به وجود بیاورند . حساسیت در کودکان نسبت به پر متکا یا موی سگ ، خاک و غبار خانه یا سایر مواد از این جمله هستند . این حسایت ها در تمام طول سال ادامه پیدا می کنند ، دائما از چشم و بینی آب می آید و باعث می شود که کودک از دهان نفس بکشد و فرد مبتلا را واقعا کلافه و عصبی می کند . انسداد دائمی بینی ممکن است کودک را در معرض عفونت های سینوسی قرار دهد .

آسم در بستری کردن کودکان در بیمارستان و غیبت آنها از مدارس نقش زیادی دارد . در این نوع حساسیت در کودکان بر خلاف تب یونجه که بینی دچار حساسیت می شود ، مجاری تنفسی کوچک در ریه ها حساسیت نشان می دهند .

هنگامی که ماده تحریک کننده به مجاری کوچک هوایی می رسد ، این مجاری ورم می کنند و ترشح غلیظی از آنها بیرون می اید و مجاری تنگ می شوند ، در نتیجه تنفس دشوار و با تقلا و صدای زیادی همراه می شود . سرفه ( مخصوصا سرفه های شبانه ) به دنبال تنفس دشوار می آید .

 

منبع مطلب حساسیت در کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مجتبی محرر 94/11/1:: 9:42 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک