سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانش است که حکمت شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]
موهبت
 
انواع دل درد در کودکان و درمان آنها

پس از یک سالگی ، یکی از شایع ترین علل دل درد کودکان سرماخوردگی ساده ، گلو درد و آنفولانزا است . مخصوصا اگر با تب همراه باشد . دل درد کودکان نشان می دهد که عفونت در همه جای بدن از جمله روده ها هم پخش شده است .

دل درد کودکان

دل درد کودکان

هنگامی که دل درد کودکان بیش از یک ساعت طول می کشد ، چه جدی باشد چه نباشد ، سریعا با پزشک تماس بگیرید ، دل درد کودکان هزاران علت دارد . بعضی از آنها جدی ، اما اغلبشان عادی هستند . پزشک می تواند علت اصلی را تشخیص بدهد و درمان کند . مردم عادت دارند که به محض مشاهده دل درد کودکان فکر کنند که فرد آپاندیسیت گرفته یا مسموم شده است . هیچ یکی از اینها علل شایع دل درد نیستند . کودکان معمولا چیزهای عجیب و غریب زیاد می خورند و سوء هاضمه هم نمی گیرند .

قبل از آنکه با پزشک تماس بگیرید ، دمای بدن او را اندازه بگیرید تا بتوانید به پزشک بگویید . درمان کودک قبل از رساندن او به دکتر این است که او را بخوابانید و هیچ چیزی برای خوردن به او ندهید . اگر کودک تشنه است فقط چند جرعه آب به او بدهید .

علل شایع دل درد کودکان

در هفته های اول زندگی دل درد کودکان به علت سوء هاضمه و کولیک ( دل درد سه ماهه ) شایع است . وقتی که نوزاد دل درد می گیرد یا ناراحت است یا استفراغ می کند ، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید .

پس از یک سالگی ، یکی از شایع ترین علل دل درد کودکان سرماخوردگی ساده ، گلو درد و آنفولانزا است . مخصوصا اگر با تب همراه باشد . دل درد کودکان نشان می دهد که عفونت در همه جای بدن از جمله روده ها هم پخش شده است . تقریبا هر نوع عفونتی ، مخصوصا در اوایل زندگی ، می تواند ایجاد استفراغ و یبوست کند . یک کودک ممکن است دلش آشوب باشد ولی ادعا کند که دلش درد می کند . او معمولا بعد از این گلایه استفراغ می کند .

اختلال روانی و مشکلات عاطفی هم می توانند باعث دل درد کودکان شوند.

کودکانی که مشکل تغذیه ندارند ، ولی از نگرانی های دیگری رنج می برند ممکن است مخصوصا در هنگام غذا خوردن دچار دل درد شوند . به کودکی فکر کنید که نگران باز شدن مدرسه در پاییز است و به جای آن که اشتها برای خوردن صبحانه داشته باشد ، دل درد دارد و یا کودکی که در مورد موضوعی که خودش هم نمیداند چیست ، احساس گناه می کند . همه این عواطف ،اعم از ترس یا احساسات دلپذیر ، می توانند روی معده و روده ها اثر بگذارند . به گزارش آسان طب  این احساسات همچنین می توانند ایجاد اسهال ، یبوست ، کاهش اشتها و استفراغ کنند . در این گونه موارد معمولا مرکز شکم درد میگیرد . چون عفونتی در کار است ، تب هم دیده نمی شود .

این نوع دل دردها در میان بچه ها و نوجوانات شایع هستند و هفته ای دو سه بار تکرار می شوند . درد معمولا در ناحیه ناف احساس می شود و گاهی هم کودک نمی تواند آن را توصیف کند . درمان دل درد کودکان در پیدا کردن تنش های وارده بر کودک در محیط مدرسه ، خانه ، ورزش و زندگی اجتماعی او و کاهش دادن آنهاست .

 

منبع مطلب دل درد کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مجتبی محرر 94/11/1:: 9:42 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک