سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ قطره ای نزد خداوند، محبوب تر از دوقطره نیست : قطره خونی در راه خدا، و قطره اشکی در سیاهی [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
موهبت
 
علل تکرر ادرار چیست؟

علت تکرر ادرار چیست ؟ گاهی اوقات اوضاع خانه وگاهی هم ارتباط با سایرکودکان و یا درمحیط مدرسه کودک را نگران می کند. گاهی هم، همه اینها با هم ترکیب می شوند.

علت تکرر ادرار

علت تکرر ادرار

علت تکرر ادرار متفاوت و فراوان است .  وقتی که در کودکی دیده می شود که قبلا دچار این عارضه نبوده است ، ممکن است نشانه بیماری ای چون عفونت دستگاه ادراری یا مرض قند باشد . نمونه ادرار کودک باید توسط پزشک آزمایش شود .

بعضی از آدم ها ، حتی آدم های آرام ، ظاهرا مثانه هایی دارند که ادرار را به اندازه مثانه های متوسط نگه نمی دارند و این ممکن است به ساختار مثانه مربوط شود . ولی بعضی از بچه ها و همچنین بزرگسالان دچار تکرر ادرار می شوند . معمولا از نگرانی رنج می برند . گاهی اوقات این عارضه به تنش و فشاری موقتی مربوط می شود و گاهی اوقات مزمن است . حتی قهرمانان سالم و طبیعی هم قبل از شروع مسابقه هر پانزده دقیقه یک بار به توالت می روند .

علت تکرر ادرار کودک چیست ؟

وظیفه پدر و مادر است که در چنین اوقاتی ببینند چه چیزی باعث ایجاد تنش و ناراحتی کودک شده است . یا  علت تکرر ادرار چیست ؟ گاهی اوقات اوضاع خانه و گاهی هم ارتباط با سایر کودکان و یا در محیط مدرسه کودک را نگران می کند . گاهی هم ، همه اینها با هم ترکیب می شوند . یکی از داستان های عام در این زمینه داستان کودک کمرو و معلم بسیار جدی است . اضطراب و نگرانی کودک باعث می شود که مثانه او آرامش کافی برای نگهداری ادرار را نداشته باشد . در عین حال خجالت می کشد که اجازه بگیرد و به توالت برود . اگر معلم در مورد خروج از کلاس سخت گیری نشان بدهد ، اوضاع از آنچه که هست بدتر می شود . و همه اینها از علت تکرر ادرار است . بهتر است یادداشتی از پزشک بگیرید و نه فقط از معلم عذر خواهی کنید ، بلکه وضعیت خاص کودک را برای معلم توضیح بدهید و بگویید که مثانه او به این شکل کار می کند . اگر معلم اهل مدارا و پدر و مادر با درایت باشند ، یک ملاقات حضوری همه چیز را حل می کند .

گاهی در هوای گرم ، هنگامی که کودک زیاد عرق می کند و مایعات به اندازه کافی نمی نوشد ، ادرارش به شکل نا منظم و حتی هشت ساعت به هشت ساعت و حتی دیرتر دفع می شود و ادرار دفع شده هم کدر و بد بوست . همین وضع ممکن است در هنگام تب پیش بیاید .  به گزارش اسان طب در هوای گرم یا وقتی که کودک تب دارد ، باید دائما به او یادآوری کرد که آب بنوشد ، مخصوصا اگر خیلی کوچک باشد که نتواند به پدر و مادر بگوید که چه می خواهد .

مورد بسیار رایج ادرار دردناک در دختران دیده می شود و آن هم به خاطر تورم مجرای خروج ادرار است که یا به میکروب یا قارچ مبتلا شده ویا در اثر صابون زدن در هنگام استحمام می سوزد . این مساله باعث می شود که کودک دائما احساس کند که ادرار دارد یا از ترس نتواند کاری کند و یا هر دفعه چند قطره ادرار بیشتر نیاید . در واقع این امر از علت تکرر ادرار است . با پزشک باید تماس گرفت و نمونه ادرار را آزمایش کرد تا مطمئن شوید که کودک دچار عفونت ادراری نشده است . تا آن موقع کودک را در لگن آب گرم بنشانید . محلول لگن شامل آب گرم و نصف فنجان جوش شیرین یا سودا است . بعد از استحمام ناحیه خروج ادرار را آرام خشک کنید .

 

منبع مطلب تکرر ادرار کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مجتبی محرر 94/11/1:: 9:42 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک