سفارش تبلیغ
صبا ویژن
افسردگی، برادری را تباه می کند . [امام علی علیه السلام]
موهبت
 
آب میوه برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن

در حالت عادی هر فرد بالغ و سالم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود احتیاج به 1 گرم پروتئین قابل جذب دارد . پروتئین میوه ها در مغز گردو پروتئینی بنام ژوگلانزین (Guglansine) می باشد. همچنین در مغز فندق پروتئینی بنام کوریلین (Coryline) یافت شده است .

پروتئین میوه ها

پروتئین میوه ها

پروتئین میوه ها برای سلامت بدن الزامی است . در حالت عادی هر فرد بالغ و سالم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود احتیاج به 1 گرم پروتئین قابل جذب دارد . واضح است این مقدار پروتئین در صورتی کافیست که احتیاج بدن از لحاظ قند و چربی در حد لازم تامین گردد تا پروتئین ها فقط صرف نیازهای ساختمانی ، رشد و نوسازی سلولهای بدن شوند .

پروتئین میوه ها در بدن

درباره تامین پروتئین بدن انسان به چند عامل باید توجه کرد :

مقدار پروتئین – کیفیت و ترکیب پروتئین ، درجه هضم آن ، وزن و سطح بدن انسان ، سن و جنس ، مرد یا زن ، مراحل مختلف زندگی یعنی کودک – بلوغ – حاملگی و شیردادن .

به طور کلی برای اینکه تعادل ازت بدن حفظ شود انسان بالغ روزانه به 80 تا 100 گرم پروتئین احتیاج دارد و کودکان روزانه 30 تا 40 گرم احتیاج دارند . ولی مادران باردار باید مقداربیشتری پروتئین مصرف کنند . زیرا مطالعات اخیر نشان داده است که وزن نوزادان در هنگام تولد مربوطست به مقدار پروتئینی که مادر در دوران حاملگی مصرف کنند ، زیرا مطالعات اخیر نشان داده است که وزن نوزادان در هنگام تولد مربوطست به مقدار پروتئینی که مادر در دوران حاملگی مصرف کرده است .یعنی نوزاد نارس مربوط به مادرانی بوده است که دچار کمبود پروتئین بوده اند .

میوه ها اصولا در تامین آب ، موادمعدنی ، و مواد قندی بدن رل عمده تری دارند . مع الوصف پروتئین بسیار ساده ( هلو پروتئین ) به مقدار 0/5 تا 1/5 درصد در ترکیب میوه سیب ، گلابی ، انجیر ، زرد آلو ، گوجه و گیلاس بکار رفته است .

پروتئین میوه ها در مغز گردو پروتئینی بنام ژوگلانزین (Guglansine) می باشد و در مغز فندق پروتئینی بنام کوریلین (Coryline) پیدا کرده اند .  به گزارش اسان طب یکی از نکات بسیار مهم و جالب در مورد پروتئین میوه ها توجه این است که اخیرا از آفریقای غربی میوه هایی بومی بدست آورده اند که پروتئین این میوه ها قدرت شیرین کنندگی زیادی دارند . به طوری که می توان آنها را برای شیرین کردن غذا هم بکار برد . این مواد را تحت نام شیرین کننده های پروتئینی Protein Sweeteners بررسی نموده و گزارش داده اند که بعضی از آنها تا 1500 مرتبه و بعضی دیگر تا 3200 مرتبه شیرین تر از شکر هستند . لذا دانشمندان بدو منظور سعی دارند این میوه ها را در جای دیگر پرورش دهند .یکی به جهت اینکه حاوی پروتئین بوده برای بدن بسیار مفید هستند . دوم اینکه شیرینی انها چون از دسته پروتئین ها می باشد نه تنها برای بیماران مبتلا به مرض قند با ارزش است بلکه برای افراد سالم اجتماع نیز بسیار مفید خواهد بود و انسان را از مصرف قندهای معمولی تا حدی بی نیاز می کند و این مسلما در بهداشت بشر اثر شایان توجهی خواهد داشت .

نام میوه هایی که حاوی شیرین کننده های پروتئینی یا پروتئین میوه ها می باشند عبارتست از :

1-میوه میراسل Miracel fruit

2-یک انگور به نام Serendipity berries

این انگور که در نواحی کنگو ، سودان و رودزیای جنوبی یافت می شود رنگ قرمز دارد .

3- کاتمفی (katemfe) که در آفریقا می روید . از این میوه برای شیرین کردن چای ، مشروبات دیگر ، و حتی تهیه نان شیرینی استفاده می شود .

 

منبع مطلب پرتئین میوه ها : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مجتبی محرر 94/11/1:: 9:43 عصر     |     () نظر
 
اگر کودکی باهوش دارید، حتما بخوانید

آموزش کودک باهوش را میتوان با برانگیختن فعالیت های مفید در آنان که تدارک آنها برای پدر و مادر مقدور باشد و از طریق مشارکت با کودک می توان انجام داد . رفتن به موزه ها ، باغ وحش و کتابخانه ها می تواند اشتهای عظیم کودک باهوش را برای یادگیری تغذیه کند .

کودک باهوش

کودک باهوش

کودک باهوش نسبت به سایر همکلاسی ها هوش سرشاری دارد . در کلاسی که توقع همه این است که شاگردان دقیقا در یک سطح باشند ، کودکی که باهوش تر از اغلب بچه هاست کسل می شود ، چون درسها به نظرش آسان و تکراری می رسند . ایا چنین شاگردی را باید به کلاس بالاتر فرستاد یا او را باید در کنار شاگردان همسن و سالش نگه داشت ؟ یک پدر و مادر دلسوز در چنین مواقعی چه باید بکنند ؟

درمورد کودک باهوش بیشتر بدانید …

به اعتقاد من پدر و مادر هوشیار و حساس غالبا بهتر از معلم فرزندشان از توانایی های او خبر دارند ، بنابراین اگر فکر می کنید کودک شما از کلاس بالاتر از کلاس خودش استفاده بیشتری می برد ، موضوع را با معلم و مشاور مدرسه مطرح کنید .

به رغم تصمیمی که گرفته می شود ، این مسئولیت شماست که ببینید ایا مهارت های کودک شما به شکلی که بتواند از نیروهای بالقوه خود به بهترین وجه استفاده کند ، بهره برداری می شود یا نه .

کلاسی را جهشی طی کردن ، همیشه پاسخ مناسبی به این مساله نیست و خطراتی را هم در بر دارد . اگر فرزند شما از نظر جثه بزرکتر از همسن و سالهای خود است و از نظر اجتماعی هم پیشرفت خوبی دارد ، ممکن است انتقال به کلاس بالاتر برایش مفید باشد ، ولی اگر جثه کوچکی دارد و در ورزش ها نمی تواند با دیگران رقابت کند و یا علائقش با سایر شاگردان کلاس بالاتر همخوانی ندارد ، ممکن است منزوی شود و تنها بماند .

کودک باهوش  قبل از اینکه به مدرسه برود به وسیله کنجکاوی ، رشد زبانی و علاقه به خواندن و نوشتن ، هوش سرشار خود را نشان می دهد . مربیان تعلیم و تربیت سالهاست که می دانند با ترغیب کنجکاوی و علایق کودک از طریق صحبت کردن با او و کتاب خواندن هر روزه برای او و در معرض دنیا قرار دادنش ، بهترین شیوه برای کمک به کودک است که همه قابلیت های خود را بروز دهد .

آموزش کودک باهوش را میتوان با برانگیختن فعالیت های مفید در آنان که تدارک آنها برای پدر و مادر مقدور باشد و از طریق مشارکت با کودک می توان انجام داد . رفتن به موزه ها ، باغ وحش و کتابخانه ها می تواند اشتهای عظیم کودک باهوش  را برای یادگیری تغذیه کند . شاید بخواهید که رفتن به کنسرت موسیقی ، مسافرت و گردش در طبیعت را هم بر آنچه گفتیم بیفزایید . این کارها تجربه های کودک شما را غنی می سازد و او را با آگاهی وسیع تری نسبت به دنیای بیرون به سر کلاس می فرستد .

گاهی اوقات شاید پدر و مادر بیشتر از آنچه که تشخیص می دهند ، در مورد فرزندان خود آرزوهایی را در سر می پرورانند و آنها را وادار می سازند که فعالیت های هوشی فراتر از توانایی خود را انجام بدهند و این کار را به قیمت از دست رفتن امنیت عاطفی و میل کودک به انسان سالم و شاد بودن انجام می دهند .

مثلا هنگامی که کودک در چهار سالگی خانه بازی می کند ، پدر و مادر از کنار موضوع ، راحت می گذرند ، ولی اگر همین کودک شروع به خواندن کند ، چشم های پدر و مادرش از خوشحالی برق می زند و علاقه آنها به کودک جلب می شود . کودک باهوش  این موضوع را تشخیص می دهد و بر فعالیت خود می افزاید . به گزارش اسان طب  نتیجه این که کودک از فعالیت مناسب سن خود دست بر می دارد و به طرف کاری می رود که قبل از سن دبستان اصلا لازم نیست .

 

منبع مطلب کودک باهوش : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مجتبی محرر 94/11/1:: 9:43 عصر     |     () نظر
 
علل تکرر ادرار چیست؟

علت تکرر ادرار چیست ؟ گاهی اوقات اوضاع خانه وگاهی هم ارتباط با سایرکودکان و یا درمحیط مدرسه کودک را نگران می کند. گاهی هم، همه اینها با هم ترکیب می شوند.

علت تکرر ادرار

علت تکرر ادرار

علت تکرر ادرار متفاوت و فراوان است .  وقتی که در کودکی دیده می شود که قبلا دچار این عارضه نبوده است ، ممکن است نشانه بیماری ای چون عفونت دستگاه ادراری یا مرض قند باشد . نمونه ادرار کودک باید توسط پزشک آزمایش شود .

بعضی از آدم ها ، حتی آدم های آرام ، ظاهرا مثانه هایی دارند که ادرار را به اندازه مثانه های متوسط نگه نمی دارند و این ممکن است به ساختار مثانه مربوط شود . ولی بعضی از بچه ها و همچنین بزرگسالان دچار تکرر ادرار می شوند . معمولا از نگرانی رنج می برند . گاهی اوقات این عارضه به تنش و فشاری موقتی مربوط می شود و گاهی اوقات مزمن است . حتی قهرمانان سالم و طبیعی هم قبل از شروع مسابقه هر پانزده دقیقه یک بار به توالت می روند .

علت تکرر ادرار کودک چیست ؟

وظیفه پدر و مادر است که در چنین اوقاتی ببینند چه چیزی باعث ایجاد تنش و ناراحتی کودک شده است . یا  علت تکرر ادرار چیست ؟ گاهی اوقات اوضاع خانه و گاهی هم ارتباط با سایر کودکان و یا در محیط مدرسه کودک را نگران می کند . گاهی هم ، همه اینها با هم ترکیب می شوند . یکی از داستان های عام در این زمینه داستان کودک کمرو و معلم بسیار جدی است . اضطراب و نگرانی کودک باعث می شود که مثانه او آرامش کافی برای نگهداری ادرار را نداشته باشد . در عین حال خجالت می کشد که اجازه بگیرد و به توالت برود . اگر معلم در مورد خروج از کلاس سخت گیری نشان بدهد ، اوضاع از آنچه که هست بدتر می شود . و همه اینها از علت تکرر ادرار است . بهتر است یادداشتی از پزشک بگیرید و نه فقط از معلم عذر خواهی کنید ، بلکه وضعیت خاص کودک را برای معلم توضیح بدهید و بگویید که مثانه او به این شکل کار می کند . اگر معلم اهل مدارا و پدر و مادر با درایت باشند ، یک ملاقات حضوری همه چیز را حل می کند .

گاهی در هوای گرم ، هنگامی که کودک زیاد عرق می کند و مایعات به اندازه کافی نمی نوشد ، ادرارش به شکل نا منظم و حتی هشت ساعت به هشت ساعت و حتی دیرتر دفع می شود و ادرار دفع شده هم کدر و بد بوست . همین وضع ممکن است در هنگام تب پیش بیاید .  به گزارش اسان طب در هوای گرم یا وقتی که کودک تب دارد ، باید دائما به او یادآوری کرد که آب بنوشد ، مخصوصا اگر خیلی کوچک باشد که نتواند به پدر و مادر بگوید که چه می خواهد .

مورد بسیار رایج ادرار دردناک در دختران دیده می شود و آن هم به خاطر تورم مجرای خروج ادرار است که یا به میکروب یا قارچ مبتلا شده ویا در اثر صابون زدن در هنگام استحمام می سوزد . این مساله باعث می شود که کودک دائما احساس کند که ادرار دارد یا از ترس نتواند کاری کند و یا هر دفعه چند قطره ادرار بیشتر نیاید . در واقع این امر از علت تکرر ادرار است . با پزشک باید تماس گرفت و نمونه ادرار را آزمایش کرد تا مطمئن شوید که کودک دچار عفونت ادراری نشده است . تا آن موقع کودک را در لگن آب گرم بنشانید . محلول لگن شامل آب گرم و نصف فنجان جوش شیرین یا سودا است . بعد از استحمام ناحیه خروج ادرار را آرام خشک کنید .

 

منبع مطلب تکرر ادرار کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مجتبی محرر 94/11/1:: 9:42 عصر     |     () نظر
 
بیماریهای تنفسی کودکان

لرژی هایی که در بینی مشکلاتی را ایجاد می کنند ، از جمله تب یونجه یکی از انواع حساسیت در کودکان است . هنگامی که گرده های گل در بهار در هوا پخش می شوند ، بعضی از افراد شروع به عطسه می کنند و از بینی آنها آب می اید .

""حساسیت"

حساسیت در کودکان

 حساسیت در کودکان نسبت به شیر و شیر خشک ها شایع است . حساسیت نسبت به شیر خیلی کمتر از آن است که اغلب مردم فکر می کنند . بچه های کوچک معمولا از درد دل می نالند ، ولی اغلب به خاطر رشد ناکافی دستگاه گوارش است نه به خاطر حساسیت . در نوزادانی که واقعا آلرژی دارند ، نشانه های همیشگی آلرژی دیده می شود و معمولا به خانواده هایی که آلرژی در آنها به صورت ارثی وجود دارد ، تعلق دارند . شیر مادر برای بچه های خانواده های آلرژیک ایده آل است، ولی در مورد کودکی که شیر خشک می خورد و نسبت به آن حساسیت نشان می دهد باید شیرخشک او را عوض کرد . پزشک معمولا در این گونه موارد شیر خاصی را توصیه می کند .

درباره ی حساسیت در کودکان بیشتر بدانید

آلرژی هایی که در بینی مشکلاتی را ایجاد می کنند ، از جمله تب یونجه  یکی از انواع  حساسیت در کودکان است . هنگامی که گرده های گل در بهار در هوا پخش می شوند ، بعضی از افراد شروع به عطسه می کنند و از بینی آنها آب می اید . این نشان می دهد که بینی این افراد بیش از حد حساس است و آلرژی دارد ، چون گرده گل بقیه مردم را اذیت نمی کند . بعضی از مردم در فصول بهار به گرده های درختان خاصی حساسیت نشان می دهند و دچار تب یونجه می شوند . اگر بینی کودک شما برای هفته های متمادی ، آن هم در مواقع خاصی از سال ، می خارد ، باید با پزشک مشورت کنید . از نشانه هایی که کودک نسبت به مواد مختلف نشان می دهد و از سابقه خانوادگی شما ، پزشک می تواند نوع آلرژی را تشخیص بدهد . به گزارش اسان طب شربت ها و قرص های ضد حساسیت و استفاده از اسپری داخل بینی در کاهش عطسه و سایر نشانه ها تاثیر دارد . در بعضی از موارد بسیار جدی تب یونجه ، داروی تزریقی توصیه می شود .

سایر حساسیت های بینی ممکن است کمتر شایع باشند ، ولی مشکلاتی بیش از تب یونجه به وجود بیاورند . حساسیت در کودکان نسبت به پر متکا یا موی سگ ، خاک و غبار خانه یا سایر مواد از این جمله هستند . این حسایت ها در تمام طول سال ادامه پیدا می کنند ، دائما از چشم و بینی آب می آید و باعث می شود که کودک از دهان نفس بکشد و فرد مبتلا را واقعا کلافه و عصبی می کند . انسداد دائمی بینی ممکن است کودک را در معرض عفونت های سینوسی قرار دهد .

آسم در بستری کردن کودکان در بیمارستان و غیبت آنها از مدارس نقش زیادی دارد . در این نوع حساسیت در کودکان بر خلاف تب یونجه که بینی دچار حساسیت می شود ، مجاری تنفسی کوچک در ریه ها حساسیت نشان می دهند .

هنگامی که ماده تحریک کننده به مجاری کوچک هوایی می رسد ، این مجاری ورم می کنند و ترشح غلیظی از آنها بیرون می اید و مجاری تنگ می شوند ، در نتیجه تنفس دشوار و با تقلا و صدای زیادی همراه می شود . سرفه ( مخصوصا سرفه های شبانه ) به دنبال تنفس دشوار می آید .

 

منبع مطلب حساسیت در کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مجتبی محرر 94/11/1:: 9:42 عصر     |     () نظر
 
انواع دل درد در کودکان و درمان آنها

پس از یک سالگی ، یکی از شایع ترین علل دل درد کودکان سرماخوردگی ساده ، گلو درد و آنفولانزا است . مخصوصا اگر با تب همراه باشد . دل درد کودکان نشان می دهد که عفونت در همه جای بدن از جمله روده ها هم پخش شده است .

دل درد کودکان

دل درد کودکان

هنگامی که دل درد کودکان بیش از یک ساعت طول می کشد ، چه جدی باشد چه نباشد ، سریعا با پزشک تماس بگیرید ، دل درد کودکان هزاران علت دارد . بعضی از آنها جدی ، اما اغلبشان عادی هستند . پزشک می تواند علت اصلی را تشخیص بدهد و درمان کند . مردم عادت دارند که به محض مشاهده دل درد کودکان فکر کنند که فرد آپاندیسیت گرفته یا مسموم شده است . هیچ یکی از اینها علل شایع دل درد نیستند . کودکان معمولا چیزهای عجیب و غریب زیاد می خورند و سوء هاضمه هم نمی گیرند .

قبل از آنکه با پزشک تماس بگیرید ، دمای بدن او را اندازه بگیرید تا بتوانید به پزشک بگویید . درمان کودک قبل از رساندن او به دکتر این است که او را بخوابانید و هیچ چیزی برای خوردن به او ندهید . اگر کودک تشنه است فقط چند جرعه آب به او بدهید .

علل شایع دل درد کودکان

در هفته های اول زندگی دل درد کودکان به علت سوء هاضمه و کولیک ( دل درد سه ماهه ) شایع است . وقتی که نوزاد دل درد می گیرد یا ناراحت است یا استفراغ می کند ، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید .

پس از یک سالگی ، یکی از شایع ترین علل دل درد کودکان سرماخوردگی ساده ، گلو درد و آنفولانزا است . مخصوصا اگر با تب همراه باشد . دل درد کودکان نشان می دهد که عفونت در همه جای بدن از جمله روده ها هم پخش شده است . تقریبا هر نوع عفونتی ، مخصوصا در اوایل زندگی ، می تواند ایجاد استفراغ و یبوست کند . یک کودک ممکن است دلش آشوب باشد ولی ادعا کند که دلش درد می کند . او معمولا بعد از این گلایه استفراغ می کند .

اختلال روانی و مشکلات عاطفی هم می توانند باعث دل درد کودکان شوند.

کودکانی که مشکل تغذیه ندارند ، ولی از نگرانی های دیگری رنج می برند ممکن است مخصوصا در هنگام غذا خوردن دچار دل درد شوند . به کودکی فکر کنید که نگران باز شدن مدرسه در پاییز است و به جای آن که اشتها برای خوردن صبحانه داشته باشد ، دل درد دارد و یا کودکی که در مورد موضوعی که خودش هم نمیداند چیست ، احساس گناه می کند . همه این عواطف ،اعم از ترس یا احساسات دلپذیر ، می توانند روی معده و روده ها اثر بگذارند . به گزارش آسان طب  این احساسات همچنین می توانند ایجاد اسهال ، یبوست ، کاهش اشتها و استفراغ کنند . در این گونه موارد معمولا مرکز شکم درد میگیرد . چون عفونتی در کار است ، تب هم دیده نمی شود .

این نوع دل دردها در میان بچه ها و نوجوانات شایع هستند و هفته ای دو سه بار تکرار می شوند . درد معمولا در ناحیه ناف احساس می شود و گاهی هم کودک نمی تواند آن را توصیف کند . درمان دل درد کودکان در پیدا کردن تنش های وارده بر کودک در محیط مدرسه ، خانه ، ورزش و زندگی اجتماعی او و کاهش دادن آنهاست .

 

منبع مطلب دل درد کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مجتبی محرر 94/11/1:: 9:42 عصر     |     () نظر
<      1   2      
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک