سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گنجی سودمندتر از دانش، نیست . [امام علی علیه السلام]
موهبت
 
چرا نباید به نوزادان پستانک بدهیم؟

پستانک اگر درست از آن استفاده شود ، راه موثرتری برای جلوگیری از مکیدن شست است ، اغلب کودکانی که برای چند ماه اول زندگی پستانک می خورند ، هیچ وقت شست خود را نمی مکند ، حتی اگر در ماه سوم یا چهارم پستانک را کنار بگذارند .

پستانک

پستانک

پستانک به آرام کردن کودک کمک می کند . پستانک انواع مختلفی دارد و از دو بخش پلاستیکی و کائوچوئی  تشکیل شده است . قسمت کائوچویی نمی گذارد پلاستیک وارد دهان کودک شود و جلوی خفگی او را می گیرد .

نوزادی که گاهی احساس ناراحتی می کند ، اغلب با مکیدن پستانکش آرام می شود ، ما نمی توانیم علت این است که ایا مکیدن واقعا کودک را آرام می کند ویا او را مشغول نگه می دارد تا از واکنش عمیق مکیدن لذت ببرد .

پستانک اگر درست از آن استفاده شود ، راه موثرتری برای جلوگیری از مکیدن شست است ، اغلب کودکانی که برای چند ماه اول زندگی پستانک می خورند ، هیچ وقت شست خود را نمی مکند ، حتی اگر در ماه سوم یا چهارم پستانک را کنار بگذارند .

بعضی ها می پرسند اگر قرار است پستانکها جای مکیدن شست را بگیرد فایده ان چیست . کودکی که پستانکش را  می خورد معمولا در ظرف چند ماه آن را کنار می گذارد ، در حالی که بچه ای که شست می مکد ، ممکن است آن را تا دو سالگی هم ادامه بدهد . به گزارش اسان طب از آن مهمتر این که  پستا نک دندان ها را از جای خود خارج نمی کند .

چگونه می شود برای جلوگیری از مکیدن شست از پستانک استفاده کرد ؟

حدود 50 درصد بچه ها فقط گاهی و برای مدت کوتاهی انگشت خود را می مکند . در مورد آنها لازم نیست جلوی دستشان را بگیرید یا به آنها پستانک بدهید.

اگر کودک برای چند ماه به مکیدن شست عادت کند ، بعید است که پستانک را بپذیرد . او نه تنها از مکیدن شست لذت برده ، بلکه حس کردن گرما و پوست شست هم به او لذت داده است . اگر می خواهید به کودک پستانکی بدهید ، آن را در روزهای اول زندگی به او بدهید .

بهترین موقع برای دادن پستانک وقتی است که کودک با دهانش دنبال چیزی می گردد و سعی می کند هر چه را که دم دستش می اید ، بمکد در ماههای اول زندگی کودک به ندرت پیدا می شود ، مگر آن که بخواهد شیر بخورد . در سه ماه اول زندگی ، کودک هر قدر که دلش می خواهد به او پستا نک بدهید و مطمئن باشید که بعدها خودش دست بر می دارد .

نکته :

هنگامی که کودک دندان های کمی دارد ، ممکن است بخش لاستیکی پستانکش را بجود . تکه های آن می تواند باعث خفگی کودک شود ، بنابراین وقتی پستا نک کهنه می شود ، مورد جدیدی بخرید .

 

منبع مطلب پستانک : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مجتبی محرر 94/11/1:: 9:43 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک