سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بیندیشید که آن مایه زندگانی دل [امام حسن علیه السلام]
موهبت
 
راهنمای رفتار کودک هنگام نق زدن کودک

نق زدن کودکان عادتی است که از زیاده طلبی سرچشمه میگیرد و هفته ها و ماهها طول می کشد تا در کودک جا بیفتد ، اما مدت بسیار کوتاهی طول می کشد تا بر آن غلبه کنید .

نق زدن کودکان

نق زدن کودکان

نق زدن کودکان  در دوره پیش دبستانی و دبستان بیشتر از همیشه اتفاق می افتد ، من می خواهم درباره مشکل نق زننده های حرفه ای و دائمی که خودشان و پدر و مادرشان را بیچاره می کنند ، حرف بزنم . نق زدن کودکان عادتی است که از زیاده طلبی سرچشمه میگیرد و هفته ها و ماهها طول می کشد تا در کودک جا بیفتد ، اما مدت بسیار کوتاهی طول می کشد تا بر آن غلبه کنید .

مادری در مقابل نق زدن دختر پنج ساله اش برای مدت کوتاهی خود را به ندیدن و نشنیدن می زد و بعد به دختر پیشنهاد می کرد هر چه را که دلش می خواهد بر دارد . اما لحن مادر عذرخواهانه و از سر بی تصمیمی بود . او هرگز و حتی پس از آن که یک ساعت نق زدن کودک را تحمل می کرد ، لحن آمرانه به خود نمی گرفت . حتی گاهی اوقات خودش هم نق می زد و می گفت : بس کن . این قدر نق نزن . عاقبت کار چه شد ؟ یک ترانه کسالت اور دو صدایی پر از نق زدن از هر دو اجرا شد .

چرا بعضی از پدر و مادر ها نق زدن کودکان را تحمل می کنند ؟

بعضی از والدین به طور ناخودآگاه در مورد نق زدن کودکان احساس می کنند که کودک حق دارد دائما برخواسته های خود بیفزاید و آنها نباید زیاد سخت بگیرند . چون ممکن است تقصیر داشته باشند ، مثلا به کودک چیزهایی را که نیاز دارد نداده و یا او را به اندازه کافی دوست نداشته باشند . به گزارش آسان طب  والدین فوق العاده وظیفه شناس که پدر و مادرانشان همیشه از انها انتقاد کرده اند و در نتیجه احساس بی کفایتی می کنند ، اغلب بچه هایشان را با کمی احساس گناه بزرگ می کنند ، چون حس می کنند دانش آنها در مورد بچه داری کم است و می ترسند که کارشان را درست انجام ندهند .دلایل بی شماری وجود دارد که والدین به طور ناخودآگاه در مقابل یکی از فرزندان احساس گناه می کنند . مثلا مادر ممکن است کاملا برای حاملگی اماده نبوده و از کودک به دنیا نیامده متنفر بوده باشند ، ممکن است کودک عصبی و زیاده طلب باشد و مادر را با خواسته هایش از کوره در ببرد یا ممکن است او را به یاد یکی از اعضای خانواده بیندازد که روزگار مادر را در گذشته سیاه کرده و در او احساس دشمنی و گناه را بر انگیخته است . همه این احساسات حالا در رفتار مادر نسبت به کودک نقش اساسی را ایفا می کند .

بنابراین غالبا احساس گناه یا اسان گیری بیش از حد است که اجازه نمی دهد پدر و مادر حد و مرزی برای کودک تعیین کنند و در مقابل خواسته های او بایستند .

مقابله با نق زدن کودکان

اول باید ببینید ایا برخورد شما در مقابل نق زدن کودکان ،  نق های او را تقویت می کنند یا نه . شاید حالت شما امیخته ای باشد از تردید ، اسان گیری ، گناه و عصبانیت غیر قابل اجتنابی که از احساس قربانی شدن سرچشمه می گیرد .

هنگامی که والدین اعتماد به نفس طبیعی درباره اداره فرزندشان دارند و وظایف خود را به شکل موثرتری انجام می دهند ، می توانند رفتاری دوستانه را با جدیت و وضوح در هم بیامیزند . صمیمیت و اعتماد به نفس والدین سبب می شود که کودک روحیه همکاری خود را حفظ کند و در نتیجه راهنمایی هایی را که مورد نیاز اوست ، بپذیرد . والدین مطمئن با کودک خود درباره حد و حدودی که برای او قائل هستند بحث نمی کنند . اگر به بچه ها اجازه بحث داده شود تا ابد بحث می کنند . عقیده خود را بیان و حد و مرزها را تعیین کنید و با روحیه ای شاد اما مصمم به بحث خاتمه بدهید . این کارها نق زدن کودکان را کنترل خواهد کرد .

 

منبع مطلب نق زدن کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مجتبی محرر 94/11/1:: 9:45 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک